close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לחנך זו זכות!!!

מערכת שורשכד ניסן, תשעד24/04/2014

אחת הסיבות בגינן אנשים פונים כיום לאחת המסגרות של לימודי חינוך היא על מנת לקחת חלק משמעותי בחיים של רבים אחרים

תגיות:

יש מקצועות, אשר ברורה השליחות שבהם: הם מאפשרים לכל אדם להשפיע רבות על הסביבה בה הוא חי, בהווה אך גם בעתיד. כזה בדיוק הוא מקצוע החינוך, על רבדיו בישראל. נכון, יש בנמצא מקצועות רווחיים יותר מבחינה כלכלית, אך קשה לטעון שרבים מהם כוללים סיפוק כמו זה של עבודתו של המחנך.

היכולת להשפיע
אחת הסיבות בגינן אנשים פונים כיום לאחת המסגרות של לימודי חינוך היא על מנת לקחת חלק משמעותי בחיים של רבים אחרים. אין זה דבר מובן מאליו כיום, שעה שלא מעט אנשים מעדיפים להתמקד בעבודה

המקצועית שלהם, אך לא הרבה מעבר לכך. כלומר, הם מחפשים מקצוע שיאפשר להם פרנסה, אך לא כזה שיציע להם את האפשרות להשפיע באמת על החברה הישראלית.

כולנו מכירים את המורה הזה, שליווה אותנו בבית הספר, בחטיבת הביניים או בתיכון, ועד היום אנחנו זוכרים אותו לטובה. הבחירה בחינוך מאפשרת להפוך להיות מורה מהסוג הזה, לעצב את הידע ואת הכישורים של עשרות רבות של צעירים, שיהוו דור העתיד של מדינת ישראל. הגם שהשינוי על כל אחד מהתלמידים הוא בעיקרו של דבר אישי, אפשר לטעון בפה מלא שלמחנכים יש כיום השפעה, זו או אחרת, על החברה הישראלית בכללותה.

הגשמה עצמית
אם תשאלו מורים ומחנכים רבים לגבי היתרון המשמעותי של עבודתם, לא מן הנמנע שמרביתם ינקבו במילה אחת: "סיפוק". עבודתו של המחנך, מעצם היותה כזה, מבוססת אך ורק על אינטרקציה עם אחרים, והעברת ערכים, ידע ומיומנויות חשובים להם. ניתן לטעון שמדובר בשליחות לכל דבר ועניין, מה שמסביר את ההגשמה העצמית שמרגישים אינספור מחנכים. ואכן, תחום החינוך נחשב כיום לפורה ולדינמי במיוחד, וכזה שבו יכול כל מורה להשיג תחושת סיפוק עצומה כאשר הוא מצליח במלאכתו – כאשר הוא נרתם לכך, אין סיבה שהוא לא יצליח בכך.

היבט חשוב נוסף הוא שמחנך בישראל יכול תמיד להתפתח, מה שממקסם את תחושת ההגשמה העצמית שלו עוד יותר. באמצעות קורסים או השתלמויות יכול המורה להעמיק את הידע והכישורים שלו בתחום החינוך, שנחשב לדינמי בכל קנה מידה. במגזר הדתי כיום נעשה שימוש לא מבוטל בטכנולוגיית לימוד מתקדמות ובכלים מודרניים, המשתלבים היטב גם עם התכנים המסורתיים ביותר. בכוחם של אלה לייעל את החינוך בעשרות מונים.

היתרון הטכני של החינוך
מעבר לסוגיות שהובאו מעלה, חשוב לזכור שתחום החינוך נחשב למקצוע נוח גם מבחינה טכנית. שעות העבודה בו הן גמישות, כשלרוב המורים מסיימים את עבודתם בשעות הצהריים, המוקדמות או המאוחרות. הדבר מאפשר להם לבצע את עבודתם נאמנה מבלי שהדבר יבוא על חשבון הזמן שלהם עם המשפחה.

על אותו עיקרון, העובדה שבתי הספר יוצאים לחופשה מרוכזת בסוף שנה הלימודים, מאפשרת להם לבלות במחיצת משפחותיהם, לצבור כוחות או להמשיך להתפתח מבחינה מקצועית באמצעות ההשתלמויות השונות.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה